Mbalmayo - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Marzjaa - WaarBenJij.nu Mbalmayo - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Marzjaa - WaarBenJij.nu

Mbalmayo

Door: Marzjaa

Blijf op de hoogte en volg Marzjaa

12 Januari 2023 | Nederland, Nijmegen

Maandag zijn we naar Mbalmayo geweest en van daaruit naar Site Touristique d’Ebogo. Wat een prachtige plek. We hebben een tocht in een pirogue gemaakt over de rivier de Nyong. Nu staat het water laag vanwege het droge seizoen, maar in het regenseizoen kun je aan de overkant door de mangroves varen. Ik vond dit al spannend genoeg… Omdat het maandag was en de weekendgasten vertrokken waren, waren alle voorraden op: geen flessenwater, geen frisdrank, behalve ‘jus naturel’ (gember met honing) en bier. Daarom konden we daar niet blijven slapen, ik had maar een halve liter water bij me! Dus eind van de middag terug naar Yaoundé. ‘s Avonds in restaurant iets verkeerd gegeten, dus dinsdag flinke voorraad Imodium geslikt en veel geslapen. Gisteren ging het al een stuk beter!